Vargen Kynna.....






.....läste att vår kära varg som smyger här i Småland som jag skrivit om i ett tidigare inlägg fortfarande verkar hålla sig undan de ca 250 st jägarna som jagar henne. De fick till slut använda sig av den GPS som sitter på henne men har uppenbarligen fortfarande inte skjutit henne. En jägare sade: Det är inte så enkelt som man kan tyckas tro, hon sitter ju inte still och väntar på oss. Nej, tacka fan för det!!  Lycka till kära vargen Kynna hoppas du slipper bli en i mängden som vi människor dödar och förstör för oss själva och det ekologiska systemet. Vi har väl redan använt upp 3 st planeten jorden så kanske bra om vi tar ett steg tillbaka...men nej, jag tror att vi kommer sänka oss själva ordentligt. Grattis barnbarnsbarnbarnbarn (typ).

Det här utkastet skrev jag för någon dryg vecka sedan och kan då härmed meddela att kära vargen Kynna har blivit skjuten, det blev hon lördagen den 12 november. Jägaren som sköt henne är säkert jätteglad och fick säkert världens adrenalinkick och en massa ryggdunk och klappande. Tyvärr gick jag in på vår lokala tidnings sida på nätet och det första som slår emot mig är den döda vargen. Mår fortfarande dåligt av den bilden. Hon var mager och bara låg där...usch. Hon ska ha rivit får och det har hon med alla säkerhet gjort. Dock ställs ju frågan varför har man får om man inte kan stängsla in dem? I vissa länder får man inte ersättning för sina får om de inte har ordentligt stängsel. Låter fullt rimligt tycker jag. Känns inte som om det bara kan handla om de små fåren. Gubben i en artikel i vår lokala tiding säger "Vi får inte slå oss till ro utan Länsstyrelsen kommer att intensifiera arbetet med information om rovdjur och se till att hantera de bidragsansökningar för stängsling som kommer in" Det finns även en maktfaktor som heter Svenska jägareförbundet, ett av deras mål verkar att utrota alla rovdjur.
Har tagit beslutet att bojkotta vår tidning då de så osmakligt publicerade denna bild. Fler än jag blev chockade och mådde dåligt.
Tro mig mina vänner när jag skriver detta....there is always a price to pay when you mess with mother nature !


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja jag tyckte att det var helt sjukt att publicera bilden. Ett lik...räcker det inte med att de dödat den stackar'n. Kan verkligen se hur mannen som dödat henne stolt låter sig fotograferas med Kynna. Usch jag mår fan illa när jag tänker på det. Må fanskapet brinna i helvetet. Å alla andra idioter som håller på med skit som detta.

2011-11-15 @ 17:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0