det är aldrig försent

Ja jisses...det är aldrig försent och är inte just det underbart!! Jag är ingen pur ungdom längre och ganska så stadd i min musiksmak och annat men idag föll verkligen poletten ner vad det gäller hiphop!! Det finns otroligt mycket bra inom denna genre MEN jag gillar nog mer den lite äldre hiphopen där man knappt inte använder de grova ord man gör idag, inte lika mycket bling och inte lika mycket avklädda brudar...(att detta ens förekommer gör mig arg). Tro mig, jag är inte alls någon puritan vare sig vi pratar om språkbruk eller nakenhet men ja, någon måtta för det vara...det finns barn därute hörrni....Så en liten äldre hiphop låt som jag då lyssnar i nuläget på är LL Cool J:s Mama said knock you out. En nyare är Roscoe Dash-Good good night (tyvärr innehåller videon det mesta av det jag egentligen inte tycker om) Jag är helt klart en beat och sound-människa inte så mycket text. Ska dock bättra mig på det.

Kommentarer
Postat av: Maria Frogemar

Ja, du borde verkligen lyssna mer till text. Det är ju där poesin flödar!

Och med tanke på hiphop, mitt hjära för det börjar sakta smyga sig fram igen. Bästa konserten på WOW- Kanye West. Titta på hans halvtimmes långa video på youtube som han gjorde till plattan han släppte förra året. Så vacker och vilka beats. Kram

2011-10-11 @ 14:59:36
Postat av: E.Jagger

Jag vet att poesin flödar i texten..:) Men vad tusan gör man, jag är på gång iaf...Kanye West skriver du, det är den artisten jag nästan har svårast med. Men jag ska ge honom chans, trots att han tror att han är gud och behandlar kvinnorna som skit och stal Taylor Swifts stora stund vid prisutdelning....bortse och lyssna på text...Kram

2011-10-13 @ 00:35:25
Postat av: Maria Frogemar

Jag tycker han är rolig jag. Låt han tro att han är Gud då. Han är ju gudomlig på scen. Konstnärlig. Det finns säkert jättemycket män i musikvärlden som behandlar kvinnor som skit, och stjäl klockor. Kanye sticker iallafall inte under stolen med det! Älskar att han driver med min jantelag:).

2011-10-13 @ 15:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0