Jag har hopp

Jag har fortfarande hopp om att människan stoppar sin egen självutplåning.

Vilken annan varelse på vår planet förstör aktivt sin egen miljö?

Och vi anser oss stå över djuren?! Hmm...

Är det bara jag som tycker att det är motsägelsefullt med det vi brukar använda oss av..."Det är mänskligt att fela" "Du är ju bara människa" "Här var det den mänskliga faktorn som spelade in"
Borde vi då inte veta och göra bättre, de flesta av oss anser ju att vi står högst på arternas rangskala. Vi besitter ju hör och häpna intelligens, stor hjärna, känslor mm...men visst jag kan sträcka mig till att vi glömmer osv ofta på grund av stress mm men i de stora frågorna vet i sjutton.
So please, pretty please...be kind to one another and our animals and mother planet.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hmm ja ibland så tappar jag faktiskt hoppet helt. Människan är för grym och egoistisk för min smak. Borde veta bättre med tanke på vår intelligens som du skriver.

2011-10-11 @ 09:11:51
URL: http://lizaolofsson.blogg.se/
Postat av: E.Jagger

Därför måste vi jobba bort det och mot det så allt detta inte kan vinna...försöka göra något varje dag så sprider det sig förhoppningsvis...

2011-10-13 @ 00:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0