Underbara årstider

Var ute och gick idag igen, powerwalk på ca 1 timma. Gick för mig själv i mina tankar och känner doften av hösten! Den luktar underbart! Det är löven som man känner. Och det man ser är inte heller att bara gå förbi, en explosion av färger. Detta fick mig att tänka på våra årstider och hur de luktar. Luktar alla? Ja det gör de kom jag fram till. Våren och sommaren som ju också är en explosion av färger, alla blommor och annat som slår ut och doftar så underbart. Salta havsvindar. Vintern när man går ut och man ser det vackra vinterlandskapet och känner hur det knastrar under stövlarna när man går. DEN luktar också gott, snön...
Under min promenad så är det bara att konstatera att människan är gjord för rörelse, och då framåt..:) När jag gått mig varm vilket tar ca 20 min och kommit in i ett flow, vilket man gör, då är det bara att fortsätta att gå. Skulle säkert kunna gå flera mil om så vore. Ni vet lite som Forrest Gump, han slutar aldrig springa...men det ligger något i det, bryt inte ditt flow...
Satt en timma på balkongen idag med en filt omkring mig och en kopp kaffe och en bra bok, solen värmde mig och kände i stunden att det inte finns mycket som skulle få mig att må så bra som jag då gjorde. Jag är nog ganska så lätt att tillfredställa men dessa stunder ska man inte förakta utan vårda och ta dem när de dyker upp.

Så mes amis...gå ut och lukta...det doftar gott....!!....Jag lovar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0