And then some...(och lite till..)

Saken är den att jag är en nattuggla, försöker att förändra detta men det är inte lätt. Jag är som mest kreativ på kvällar och nattkröken och upplever väl lite det som Babben skriver om i sin bok, vita lakan skräcken, vi har alltså ingen större lust att gå och lägga oss. Jag vet att jag behöver och bör sova men det är fan så tråkigt. Så vad gör jag? Skjuter upp gåochläggamigtillfället...just nu gav jag katterna (har två) kattmynta...allt för att skjuta upp det hela...prokrastinera och återigen prokrastinera. Just nu skulle jag lätt kunna storstäda lägenheten, rensa garderober, putsa fönster. Vissa saker av dessa kan jag göra men dammsugningen vet jag sedan innan att grannarna inte uppskattar...och vem kan klandra dem?

Fick Jysk-bladet idag...förändrar de aldrig sitt sortiment? Har fått bladet i flera år och det har fan alltid sett likadant ut. Det som hade hänt i dag till min stora förvåning var att de hade förminskat formatet lite. Men jag älskar reklam, kan sitta och lusläsa och se hur de gör för att dra till sig oss kunder, lika kul när man är inne i affärerna, alltid roligt att se hur de har lagt upp sin display för oss kunder. Min sport är att få med mig så LITE ut som möjligt från affärer. Jag försöker jobba på att konsumera mindre och inte mer.

Imorgon kommer jag antagligen skriva om fenomenet Idol och om att vara medmänniska och oss föräldrar...
Kära vänner....le och lev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0