Quizz!!

Såg just på min facebook att det blir tema på torsdagen sedvanliga musikquiz på Harrys, det ser jag fram emot. Är en quizzgalen lady....och då helst inom musik. Går även bra med film och allmänbildning. Men musiken är nog roligast. Känner en viss känsla inför att få quizza och vi är ett lag som burkar hitta varandra de här gångerna. Ibland byts medlemmarna ut men i stort sett är vi samma stomme. Vi quizzar även på söndagar då Bishop Arms dragit igång och då med en trubadur som kör live. Lite mysigare stämning och riktigt bra quizzar brukar de få ihop. Vårt lag har sedan länge hetat Risgrynsgröt genom Carola. Konstigt namn kan tyckas men vi håller oss fast vid detta ett tag till...don´t jinx it man..:)

Jag/vi försöker också ha som vana att samla ihop mina vänner (ibland hemma hos mig och ibland hos någon annan)  för lite trevligt umgänge där god mat, dryck och lite sällskapsspel ingår. Ibland spelar vi mer och ibland mindre beroende på hur mycket prat och skratt det blir mellan omgångarna. Men vi har alltid jäkligt roligt och det är huvudsaken!

Vill vi ut och få lite mer kultur så kan jag rekommendera Kafe de luxe i Växjö. www.kafedeluxe.se
Ett underbart ställe med god mat och även underhållning och du förstår bättre vad stället står för om du går in och läser på deras hemsida. Palladium är ett annat ställe som har en mysig atmosfär. Det finns fler och jag återkommer till dessa.
Nu blir det lite kaffe i solen. Ja detta underbara gula livsgivande klot skiner stort idag! Lev och njut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0