Facebook och annat....?

Gjorde en upptäckt för ett tag sedan angående facebook och lite annat. Genom en före detta vän som jag hade där så genom denne upptäckte jag att facebook tillhandahöll sidor som jag i min enfald inte ens trodde fanns där. Så naiv är jag. Dock är det nu inte det jag vill komma till. Genom denne person så såg jag att det finns dateingsidor och andra sidor ex community osv. När jag kollade en av dem så fanns jag själv med!! Jag höll på att trilla av min stol, tro mig. Jag vet att jag inte har godkänt något som skulle göra att jag ska vara på denna sida.Du får minst lika mycket information på denna sida om inte mer, än på facebook. Skrämmande. Min fundering är om jag "är med" på den p g a min kontakt med personen som verkar vara aktiv på den sidan annars så förstår jag inte hur jag hamnat där och varför. Jag vill inte vara på fler sidor än fb och definitivt inte på några sidor som tillhandahåller dating mm. Iallafall inte utan att jag själv bestämt det. Det jag kan utläsa om mig själv är att jag ser när jag varit aktiv på fb men det finns bara med en handfull av mina vänner och inte så mycket mer, så någonstans på vägen har det hänt något när man jämför med andra som man förstår är mer aktiva. Men jag sitter mest som ett frågetecken. Vet heller inte hur jag går in på sidan för att ta bort mig då jag ju som sagt aldrig loggade in på den. Och ja, man kan till och med skriva in vilken nivå din IQ ligger...jag tror jag nästan skrattar ihjäl mig...:) Nåväl, det jag nu vill till er är att NI kollar upp ER om ni finns där och om det är av fri vilja. Och är det så, var snälla och skriv till mig hur det gick till, för jag vet inte hur jag har hamnat där. Tackar allra ödmjukast. Sidan heter Profile engine

Kommentarer
Postat av: Emma Uthberg

När du blir medlem på Facebook och godkänner deras villkor så godkänner du även att dom får rätten att använda dina bilder, och då kan det tyvärr bli så här och det är svårt att göra något åt eftersom du har godkänt att bilderna du lägger upp används till annat. Helt sjukt egentligen och liknande saker har hänt mig så jag vet att det är obehagligt..

Svar: Emma, ja det är helt sjukt. Har aldrig hört talas om den här sidan för jag såg den genom en annan. Men som jag skrev innan, min verkar ha "stannat av" då det är en gammal profilbild och bara ett fåtal av mina vänner med. Det enda man ser är vilken dag jag varit aktiv på fb. Till skillnad från någon annans sida som ger all info som gäller idag på fb. Det är lite skumt tycker jag. Vad hände som gjorde att min stannade av men inte andras?....Ska ta och skriva till de vänner som är med på min lista där och säga till....Det ska gå att plocka bort sig därifrån men kontakten till detta ska visst vara väldigt seg har jag nu läst mig till.
EvaJagger

2013-11-07 @ 02:25:15
URL: http://www.fames.se/euthberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0